Luxemburg Mullerthal MTB FOR LIFE 3 daagse 21-23 juni 2024

3 Daagse MTB FOR LIFE Luxemburg 21-23 juni

Dag 1: MTB FOR LIFE – Luxemburg Mullerthal

Aankomst en Eerste Verkenning

Na een lange rit van 4,5 uur kwamen we aan op de camping Martbusch in Berdorf, Luxemburg. Met tien enthousiaste mountainbikers begon ons avontuur bij de 3-daagse MTB FOR LIFE tocht door de prachtige regio Mullerthal. Ondanks de regen, die ons vanaf het begin vergezeld had, waren we vastbesloten om het beste uit onze eerste dag te halen

Uitpakken en Klaarmaken

Eenmaal op de camping werden onze spullen snel uitgeladen en maakten we ons klaar voor een korte verkenningsrit.

De regen had de grond doordrenkt, maar dat hield ons niet tegen.

Acht van de tien mountainbikers besloten een kleine ronde van 22 km te maken om het terrein te verkennen en alvast een voorproefje te krijgen van wat ons de komende dagen te wachten stond.

De Eerste Rit

Hoewel het zeiknat was en de grond modderig en glad, lieten we ons niet ontmoedigen.

De route bood direct een uitdagende mix van pittige klimmetjes en afdalingen, technische stukken en adembenemende landschappen.

We fietsten door smalle grotten, langs steile afgronden en over rotsige paden.

De regen voegde een extra laag uitdaging toe, vooral bij de modderige secties waar sommige van ons zelfs even moesten wandelen om de moeilijkste stukken te overwinnen.

Technische Uitdagingen en Teamgeest

De technische secties van de route vroegen om uiterste concentratie en beheersing. Door de nauwe doorgangen en verraderlijke afdalingen werd onze behendigheid op de proef gesteld.

Ondanks de omstandigheden hadden we enorm veel plezier en hielpen we elkaar waar nodig.

Dit versterkte onze teamgeest en zorgde voor een geweldige sfeer binnen de groep.

Eind van de Dag

Na 22 kilometer kwamen we terug op de camping, nat maar voldaan.

De eerste dag van onze tocht was een succes.

We hadden een goed beeld gekregen van het terrein en waren klaar voor de uitdagingen van de komende dagen.

De regen kon ons enthousiasme niet temperen;

het had ons juist nog meer gemotiveerd om er het beste van te maken.

Vooruitblik op Dag 2

Met een geslaagde eerste dag achter de rug, kijken we uit naar dag 2 van onze MTB FOR LIFE tocht.

We zijn benieuwd naar de verdere uitdagingen en prachtige routes die Luxemburg Mullerthal te bieden heeft.

Onze groep is vastberaden om de volgende etappe met evenveel energie en plezier aan te pakken.

Op naar dag 2! 🚵‍♂️💪

Dag 2

Pittige klim even uitrusten

Dag 2: MTB FOR LIFE – Luxemburg Mullerthal

Een Avondje Doorhalen en een Vroege Start

Na een gezellige avond op de camping, waar we de spannende wedstrijd Nederland tegen Frankrijk in het EK 2024 hebben gekeken, stond ons een vroege zaterdagochtend te wachten.

Eén van onze teamleden moest helaas verstek laten gaan wegens een iets te enthousiaste viering van een gelijk spel , maar om 9:15 uur waren we met negen man sterk klaar voor de start in Berdorf.

Van Berdorf naar Grundhof en Verder

Onze dag begon met een prachtige afdaling naar Grundhof.

De frisse ochtendlucht en de adembenemende uitzichten gaven ons meteen een energieboost.

Vanaf Grundhof begonnen we aan een steile klim die ons via een heuvelrug naar Dillingen bracht.

Hier staken we de grens over naar het Duitse Reinwald-gebied.

De stevige klimmen en lange afdalingen lieten ons zowel glinsteren van het plezier als afzien van de inspanning.

Door Weilerbach naar Echternach

Onze tocht vervolgde kronkelend naar Weilerbach en daarna richting Echternach.

Met een totale afstand van 46 kilometer en een hoogteverschil van 1100 meter was dit deel van de route een echte uitdaging.

Rond 16:30 uur bereikten we Echternach, waar we even pauzeerden om bij te tanken.

Iedereen koos zijn eigen versnapering: van een simpel broodje tot een verfrissend ijsje.

Zelf genoot ik van een groot ijsje bij Venezia.

Terug Naar Berdorf via de Mullerthal Route

Na onze pauze zetten we onze tocht voort en begonnen we aan de klim richting de Mullerthal-route bij de Gorges du Loup Trail.

Door de vele regenval was dit gedeelte extra uitdagend geworden;

sommige stukken waren simpelweg niet te fietsen.

Daarom moesten we de route omleiden via de Perenkop om weer naar boven naar Berdorf te komen.

Ondanks de moeilijkheden door het weer, bleef de moraal hoog.

De Eindbalans

Aan het eind van de dag hadden we een totale afstand van 56 kilometer afgelegd en 1480 hoogtemeters overwonnen.

Het was een dag vol uitdagende klimmen, spannende afdalingen en schitterende landschappen.

Iedereen voelde zich voldaan en trots op wat we hadden bereikt.

verrassend door de prachtige omgeving van Luxemburg Mullerthal!

iedereen bedankt voor deze Mooie belevenis die we met elkaar konden delen

Premiere ( GEDULD AUB )

4 gedachten over “Luxemburg Mullerthal MTB FOR LIFE 3 daagse 21-23 juni 2024”

1. Mark nikkels

Ikzelf heb hier enorm van genoten. Ondanks een hardtail fiets is het op sommige stukken best pittig. Maar door het enthousiasme van de groep heb ik deze rit met plezier gereden. Erg uitdagende stukken van zowel het klimmen als dalen. Zeker de moeite waard om nog een keertje gaan. Ben dan zeker benieuwd hoe de trails erbij liggen als de ondergrond droog is. Al met al een geweldig weekend om niet te vergeten. Gegroet..

2. Ondanks het “wat” natte begin van het weekend een prachtige rit gemaakt en op plekken gereden waar ikzelf niet zomaar zou komen, trailhunten kan je aan MTB FOR LIFE wel overlaten ;). Jammer genoeg de dag erna wegens een niet meewerkend rug niet mee kunnen rijden (na het zien van de beelden misschien ook beter voor mijn rug), maar daarna wel een hele gezellige avond met de groep gehad. Zelfs nog een koningsnacht dorpsfeest op zijn Luxemburgs meegepakt :D.. Het weekend afgesloten met een uitdagende wandeling. Al met al een top weekend met mooie herinneringen.

PS. Als je meegaat en je hoort “nog een klein lusje”.. Bereid je dan maar voor..

3. Dit was alweer het 3e jaar dat ik meeging naar het geweldig mooie Mullerthal gebied. Dit jaar met een grote groep van 10 bikers. Ondanks het slechte weer waren het geweldige dagen. De omgeving is super uitdagend met flinke hoogtemeters en snelle afdalingen. Daarnaast is het na elke bocht weer genieten van de mooie natuur. Wat een leuke groep was er Dit jaar weer bij. Enorm veel gelachen samen. Trip goed georganiseerd en ben er volgende keer zeker weer bij

4. Wat een geweldige dagen waren dit weer. Voor mij de eerste keer om in Luxemburg te fietsen. Het gebied waar we fietsten was adembenemend. Door de regen was de route helaas nat en glibberig en daardoor ook zwaarder dan gedacht. Maar geen probleem. Iedereen kan de technische passages op eigen tempo nemen, want aan het eind wordt er op iedereen gewacht en geholpen waar nodig.
    Voor de rest gezelligheid troef op en rond de camping. Een weekend om niet gauw te vergeten.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *