Zaterdag zondag La Roche 2 daagse Sociaal ride

2 daagse sociaal ride La Roche

Terwijl de herfstkleuren de natuur in de Ardennen omtoveren tot een levend schilderij, staan we te popelen om ons mountainbikeavontuur met MTB for Life aan te gaan. Binnenkort vertrekken we richting Laroche, een adembenemende bestemming in België, waar we twee dagen lang zullen genieten van spectaculaire fietstochten en het samenzijn met gelijkgestemde fietsliefhebbers.

Dag 1: 21 oktober - De Start van een Episch Avontuur

De zon begroet ons hopelijk op zaterdagochtend terwijl we onze auto’s inpakken met onze mountainbikes en uitrusting. Onze bestemming: het charmante stadje Laroche in de Ardennen. Ons startpunt is het ‘Bike en Sleep Hotel’, een toepasselijke naam voor ons verblijf midden in de natuurpracht van de Ardennen. Het hotel straalt een authentieke sfeer uit die perfect past bij onze geestdriftige verwachtingen.

Onze eerste dag zal een ware uitdaging worden, met een geplande route van 50-70 kilometer. Deze voert ons door dichte bossen, langs glinsterende rivieren en over adembenemende paden. De Ardennen staan bekend om hun betoverende landschappen, en we zijn er zeker van dat onze inspanningen zullen worden beloond met onvergetelijke vergezichten.

Maar wat deze reis echt bijzonder maakt, is het sociale aspect. Met onze medefietsers delen we niet alleen onze passie voor mountainbiken, maar ook ons enthousiasme sociaal mountainbikers onder elkaar   dat MTB for Life samenbrengt. Samen fietsen we niet alleen voor onze eigen voldoening, maar ook voor elkaar samen bergop en samen bergaf RIDE BIKES EN HAVE FUN .

Dag 2: 22 oktober – Een Nieuwe Dag, Een Nieuw Avontuur

Na een welverdiende nachtrust en een voedzaam ontbijt, maken we ons klaar voor de tweede etappe van ons Ardennen-avontuur. Vandaag staat een kortere route van 30-40 kilometer op het programma. Deze geeft onze vermoeide benen de kans om te herstellen terwijl we genieten van de prachtige omgeving.

Laroche en omgeving

Laroche-en-Ardenne is een stad doordrenkt van geschiedenis en schoonheid. Het is omringd door de schilderachtige Ourthe-rivier en wordt gedomineerd door een middeleeuws kasteel dat hoog boven de stad uittorent. Het verkennen van de geplaveide straatjes brengt je langs lokale winkels en gezellige cafés, waar je kunt proeven van heerlijke streekgerechten.

De omgeving van Laroche biedt eindeloze mogelijkheden voor buitenactiviteiten, zoals wandelen, kajakken en, natuurlijk, mountainbiken. De weelderige bossen, slingerende paden en indrukwekkende rotsformaties maken dit gebied tot een waar paradijs voor avonturiers.

Afsluiting

Onze reis met MTB for Life in de Ardennen belooft een onvergetelijk avontuur te worden. Het gaat niet alleen om de kilometers die we zullen afleggen, maar ook om de herinneringen die we zullen creëren en de vriendschappen die zullen bloeien in de prachtige omgeving van Laroche.

Houd onze website, de Jagz app en onze Facebook-pagina in de gaten om onze avonturen te volgen en deel te nemen aan onze missie om een positieve impact te maken. We kunnen niet wachten om ons avontuur met jullie te delen!

Blijf trappen voor het goede doel en zorg ervoor dat je ons volgt voor de laatste updates en evenementen. We zien jullie binnenkort aan de startlijn!

Volg MTB for Life op onze website en op Facebook voor de laatste updates en evenementen. Samen RIDE BIKES HAVE FUN kunnen we het verschil maken!

5 gedachten over “Zaterdag zondag La Roche 2 daagse Sociaal ride”

1. Met 10 man 2 dagen ardennen fietsen. Nou dat zal dikke pret worden. Ben benieuwd naar de klimmetjes en afdalingen.. zien of mijn conditie t aan kan.

2. Timo groenenboom

Jah jah het is zo ver we gaan naar de Ardennen met een leuke groep mountainbikers .
    Het zal een groot avond tuur woorden die we met z’n alle aangaan en waar we onze grenzen gaan verleggen en zullen bikkelen .
    Maar ook zeker heel veel fun gaan hebben .
    Ride bike’s and have fun .

3. Jah jah wat een avontuur hebben we gehad in de mooie Ardennen .
    We hebben heel veel geklommen en ook lekker afgezien !!!!
    Maar na het klimmen komt het Dalen en wat een beloning is dat .
    Hier en daar was het modder poelen en glijden .
    Met het gevolg dat ik op zaterdag aan het einde van de dag onder uit ging en in het prikkeldraad belande .
    Maar dat kon mij niet stoppen om de volgende dag weer op de bike te springen .
    Met een kleine schade die niet ernstig was aan de fiets kon ik toch nog mee met de groep . En daar had ik geen spijt van moet ik zeggen .
    Want de helling die we de eerste dag omhoog gingen gingen we zondag omlaag
    Hij was heftig maar heel erg tof dat had ik echt niet willen missen .

Omdanks me kleine ongelukje heb ik een heel tof weekend gehad .
    De volgende ride ben ik er gewoon weer bij

See u next ride or on the trails . Ride bike and have fun

4. Weer een te gek weekend gehad! Veel mooie trails moeten trotseren. Mooie uitdagende en vooral lange klimmetjes, vette afdalingen en technische single trails. Weer een leuke groep met bikers die mee waren.

Niet de eerste keer dat ik met een trip mee ben gegaan en zeker ook niet de laatste. Benieuwd waar de volgende trip naar toe gaat

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *